sobota, 16 lutego 2013

Jak podnieść zyski ze sprzedaży? cz.1




Czy Ty również zadawałaś/zadawałeś sobie to pytanie? Jeżeli tak, to zapewne Twoje zyski ze sprzedaży nie są zbyt duże. Co więc zrobić aby to poprawić?






Po pierwsze, LISTA + PLAN DZIAŁANIA

Jeżeli już to gdzieś słyszałaś/eś i uważasz, że to bezsensu/nie zgadzasz się z tym, po prostu przeczytaj to, co napisałam poniżej.
Lista znajomych jest absolutnie niezbędna. Sporządź listę na min. 50-100 osób. Robiąc listę przypomną Ci się osoby, które nie przychodzą Ci do głowy w pierwszych chwilach: koleżanki poznane na ognisku czy gdziekolwiek indziej, ciocia, której dawno nie widziałaś itd. PO CO LISTA? Będziesz wiedział/a kogo zaprosić na warsztaty, kogo na rozmowę o pracę, i przede wszystkim komu pokazać katalog.
Kto powinien znaleźć się na takiej liście? Absolutnie wszyscy ludzie, z którymi miałaś/miałeś kontakt. 
  1. Zacznij od rodziny.
    Tutaj w pierwszej kolejności zamieść rodziców i rodzeństwo. Następnie przejdź do dalszej rodziny (ciocia, wujek, dziadkowie, kuzynostwo).
  2. W drugiej kolejności wpisz najbliższych znajomych (ludzi, z którymi spotykasz się na co dzień - w szkole/pracy, przyjaciół, kolegów z zajęć dodatkowych).
  3. Zapewne od czasu do czasu masz kontakt z tzw trzecimi osobami. Mam tutaj na myśli Twojego dentystę, fryzjerkę, panią ekspedientkę z Twojego ulubionego sklepu. Pokaż im katalog!
  4. Zostają również sąsiedzi, ich zapewne widzisz częściej niż niektórych członków rodziny. Koniecznie pójdź do nich! Nawet jeżeli są to osoby starsze, które nie korzystają z kosmetyków kolorowych ani nie używają kremów to przecież myją się. Tutaj masz pełne pole do popisu jeżeli chodzi o zaprezentowanie kosmetyków do pielęgnacji ciała. W ofercie Oriflame znajdziesz ich wiele (żele pod prysznic, szampony, pasty do zębów etc.). Pamiętaj, że znajomość kosmetyków które polecasz to konieczność!
    Jeżeli nie wiesz jak zaprezentować ofertę osobom starszym, przeczytaj ten artykuł:
    KLIENT PO 50-tce - jak z nim rozmawiać?
Jeżeli będziesz korzystał/ła z takiej listy, Twój sukces sprzedażowy to tylko kwestia czasu! 



Po drugie, PRZYGOTOWANIE KATALOGU.

Jak wygląda katalog, który pokazujesz swoim klientom? Jest odpowiednio przygotowany i opisany? Jeżeli nie, zmień to koniecznie!

Jeżeli na powyższe pytania odpowiedziałaś/eś przecząco, zapewne zadajesz sobie teraz pytanie "jak powinien wyglądać dobrze przygotowany katalog?". Otóż, to bardzo proste. Zobacz, jak robię to ja: 


  1.  Na stronie tytułowej przyklejam karteczkę z informacją zachęcającą do zapoznania się z najnowszą ofertą Oriflame. Ważne, aby były tam również informacje, jak można się z Tobą  skontaktować: Twoje imię, nr telefonu, ewentualnie adres email.
    Ja dodatkowo informuję Klienta, że przy zakupach za min 150zł otrzyma ode mnie upominek. To znacznie zwiększa sprzedaż, więc koniecznie wypróbuj tą metodę.
    Oczywiście ważnym elementem jest informacja, że na życzenie Klienta dostarczam próbki produktów oraz profesjonalnie doradzam kosmetyki
  2.  Umieszczam białą kartkę na pierwszej stronie katalogu - wygląda elegancko i profesjonalnie. Nie dostaniesz zamówienia na "ogryzkach". Zawsze zaznaczam produkty, które polecam swojemu Klientowi. Robię to za pomocą małych, kolorowych samoprzylepnych karteczek. Jeżeli znasz już swoje Klientki na tyle, aby stwierdzić jakie są ich ulubione produkty, to po prostu pozaznaczaj te strony, na których są kosmetyki najczęściej przez nie wybierane/ulubione. Dobrze, jeżeli są aktualnie w cenie promocyjnej, co znacznie zwiększy szanse na ich zakup przez Klienta.Jeżeli dopiero zaczynasz swoja przygodę ze sprzedażą i nie wiesz czym Twoi Klienci mogą być zainteresowani, pozaznaczaj po prostu te strony, na których są atrakcyjne cenowo produkty oraz nowości katalogowe. Możesz również wcześniej skontaktować się ze swoim Managerem aby pomógł Ci dobrać takie oferty.

Po trzecie, ODPOWIEDNIA LICZBA KATALOGÓW.



Tutaj troszeczkę matematyki. 
Ja pracuję na min 10 katalogach, zależnie od tego jaki chcę mieć efekt ze sprzedaży. Osobiście uważam, że jeżeli chcesz zrobić w katalogu 200PP to przy 10 katalogach Twoje szanse na zrealizowanie celu wzrastają do 80%. 
Dlaczego? Spójrz na poniższy plan.

1 dzień - rozdaję 10 katalogów = 10 osób z listy
2. dzień - zbieram katalogi, daję kolejnym osobom z listy (łącznie jest ich już 20)
3. dzień - robię dokładnie to samo, co dzień wcześniej (łącznie 30 osób)

Wiadomo, że nikt nie zamknie się z tym katalogiem w domu ani innym pomieszczeniu tylko pokaże go innym (np. w sklepie zazwyczaj pracuje więcej niż jedna osoba). Ewentualnie inni sami zobaczą go przez przypadek (można śmiało przyjąć, że co najmniej drugie tyle zobaczy ten katalog z polecenia bądź przez przypadek). Co się dzieje? 30 osób, którym pokazałaś katalog x 2 = 60 osób widzi katalog w 3 dni !
W naprawdę bardzo pesymistycznej wersji wyjdzie 200PP.

Jeżeli masz większe cele sprzedażowe, to świetnie! Wtedy po prostu pracuj na większej liczbie katalogów, bądź zamiast 3 dni poświęć ich 6. 

Widzisz jakie to proste?

Koniecznie przeczytaj również Jak podnieść zyski ze sprzedaży? cz.2

16 komentarzy:

  1. Prowadzę działalność na allegro oraz sklepie internetowym, warto zainwestować w social media oraz seo. Jest to najskuteczniejsza metoda na zwiększenie sprzedaży. Należy jednak zlecać reklamę odpowiedniej osobie/agencji

    Zapraszam na stronę agencji: agencja seo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie skuteczną metodą zwiększenia sprzedaży w sklepie online okazało się pozycjonowanie. Odkąd zacząłem inwestować w taką usługę https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron-www/ dość szybko zaobserwowałem większą ilość odwiedzin na stronie, a co za tym idzie po czasie wzrost zainteresowania ofertą. Uważam, że pozycjonowanie to bardzo skuteczna metoda pozyskania klienta w internecie, która daje długotrwałe, wymierne efekty.

      Usuń
  2. Jednym ze sprawdzonych sposobów zwiększenia sprzedaży a tym samym ruchu na stronie jest zdecydowanie inwestycja w solidną promocję firmy. Może się to odbywać na wielu płaszczyznach dlatego warto przed tym zdobyć niezbędne informacje o strategiach. Polecam więcej poczytać na stronie Fox Strategy Wrocław

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze można zastosować sprawdzone gotowe rozwiązania jak https://craftware.pl/zwieksz-sprzedaz-dzieki-sales-cloud które znacznie wyręczają nas w tych działaniach. Zwiększenie sprzedaży to problem z którym praktycznie spotyka się każdy przedsiębiorca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zwiększane sprzedaży na pewno cieszy, gdyż dzięki temu budujemy nasz kapitał. Warto jednak jeszcze powiedzieć, że wtedy wytwarzamy o wiele więcej dokumentów. Dlatego systemy do archiwizacji https://www.connecto.pl/archiwizacja-dokumentow-w-przedsiebiorstwie/ bardzo dobrze się w tym przypadku sprawdzają.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o zwiekszenie sprzedaży w sklepie internetowym, polecam także zainteresować sie takim rozwiązaniem jak https://push-ad.com/pl/notyfikacje-push-jak-dzialaja/ notyfikacje push. na prawdę potrafią zdziałac cuda!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny artykuł – dopiero zacząłem pracę nad własnym sklepem internetowym, więc wszystkie opisane w tym artykule informacje przydadzą mi się… Obecnie, zastanawiam się nad tym, kto zajmie się obsługą płatności w moim sklepie. Czy mogłabyś polecić mi jakąś firmę? Moim wyborem na tą chwilę jest https://bluemedia.pl/oferta/platnosci/platnosci-online

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje mi się, że bardzo dobrym sposobem jest używanie dedykowanych rozwiązań IT w naszych firmach. Ja chętnie korzystam z https://www.connecto.pl/ i jestem przekonana, że dobre oprogramowanie może nam znacznie pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  12. W sumie kiedy faktycznie chcemy zwiększać zyski to musimy przede wszystkim się reklamować. W inny sposób potencjalni klienci nie znajdą naszych usług czy towarów. Myślę, że tak jak napisano w https://kaizen.info.pl/aktualnosci/aktualnosci-z-rynku/271-3-formy-skutecznej-promocji-w-social-mediach reklama w social mediach jest bardzo dobrym sposobem na to.

    OdpowiedzUsuń
  13. Od siebie mogę wam polecić abyście zajrzeli na tę stronę https://push-ad.com/blog/jak-zaprezentowac-unikalne-cechy-oferty-usp-za-pomoca-powiadomien-push/ . Znajdziecie tu sporo podpowiedzi na temat tego jak tworzyć unikalne oferty przy pomocy powiadomień push. Może to być na prawdę pożyteczna wiedza w tym temacie więc warto się z nią zapoznać

    OdpowiedzUsuń
  14. Budowanie sprzedaży nie jest łatwe, zwłaszcza na początku, ale można w zupełności postarać się tutaj https://www.sellizer.pl/ o jej zwiększenie. To narzędzie bardzo łatwo przeprowadzi was przez proces i pokaże nieznane dotąd statystyki.

    OdpowiedzUsuń