Czy już spotkałaś/eś się z Klientem, który na widok Katalogu powiedział, że nie używa kosmetyków? A może kiedyś usłyszałeś/aś, że oferta katalogowa skierowana jest tylko do ludzi młodych, bo to oni używają kosmetyków kolorowych? Jeżeli nie, to na pewno tak w końcu się stanie. Co wtedy zrobić?
Taka odpowiedź wbrew pozorom może być częsta. Z doświadczeń moich oraz moich Konsultantek wynika, że ludzie odpowiadają tak dlatego, że:
- po pierwsze, nie wiedzą jakie kosmetyki im oferujemy
- po drugie, nie znają się na kosmetykach i wolą odpowiedzieć po prostu, że ich nie używają
- po trzecie, nie spodziewają się, że Ty będziesz potrafił/a odpowiednio dobrać kosmetyk do ich potrzeb.
Aby powyższe obiekcje/wątpliwości rozwiać, musisz zawsze podchodzić do potencjalnego Klienta profesjonalnie. Zachęcam Cię również do przeczytania szkolenia "Jak podnieść zyski ze sprzedaży?".
Przede wszystkim wychodząc do ludzi z Katalogiem, zadaj sobie pytanie "Do jakiego klienta idę?". Dzięki temu pytaniu, od razu nasuną Ci się podpowiedzi, jakich kosmetyków taka osoba może używać.
My dziś zajmiemy się Klientami po 50 roku życia, którzy nie używają kosmetyków kolorowych. A więc czego mogą używać? Zastanówmy się jakie kosmetyki znajdują się w ich łazience?
- Kosmetyki do pielęgnacji ciała.
W ofercie Oriflame znajduje się mnóstwo kosmetyków do pielęgnacji ciała. Wiele z nich jest w każdym katalogu w cenach promocyjnych. Z tej gamy kosmetyków możesz polecać:
- pasty do zębów oraz szczoteczki,
- balsamy, kremy, olejki do pielęgnacji ciała (zwróć uwagę do jakiego typu skóry dany produkt jest przeznaczony: normalna, sucha, bardzo sucha),
- żele, peelingi pod prysznic
- mydełka, żele do mycia rąk
- kosmetyki do higieny intymnej (płyny, żele, pianki, chusteczki - cała seria Feminelle),
- dezodoranty,
- kosmetyki do pielęgnacji stóp oraz pięt,
- kosmetyki do pielęgnacji dłoni (kremy, peelingi, maski),
- pomadki (tak naprawdę, większość kobiet po 50 roku życia ich używa, nawet nie zdając sobie czasem sprawy, że to przecież kolorówka)
- żel antybakteryjny do mycia rąk (bez użycia wody, szczególnie przydaje się w podróży).
Wśród kosmetyków do pielęgnacji ciała, warto wyróżnić kilka serii, które szczególnie lubią Panie po 50 roku życia:
- seria Milk&Honey
- seria Swedish Spa
- seria Feet Up
- seria HandCare. - Kosmetyki do pielęgnacji włosów.
Każdy Katalog wypełniony jest pomysłami na zakupy kosmetyków do pielęgnacji włosów. Najważniejsze z nich to:
- szampony (Oriflame posiada je do każdego rodzaju włosów, dlatego możesz każdemu Klientowi polecić produkt dostosowany indywidualnie do jego potrzeb),
- odżywki,
- maski,
- regenerujące serum,
- kosmetyki do stylizacji włosów (pianki, żele, woski)
- akcesoria do stylizacji (szczotki, grzebienie)
Śmiało możesz polecać serie takie jak:
- HairX
- HairX Advanced (do włosów osłabionych). - Kosmetyki do pielęgnacji twarzy.
Nie sposób przeoczyć całej gamy kosmetyków do pielęgnacji twarzy. Ważne jednak aby te kosmetyki dobrać odpowiednio do potrzeb cery. Dlatego zapoznaj się z najnowsza ofertą i koniecznie zwróć uwagę na kosmetyki takie jak:
- kremy na dzień i na noc,
- kremy pod oczy,
- maseczki,
- toniki,
- żele,
- kosmetyki oczyszczające z serii Tea Tree. - Zapachy.
Każda Kobieta lubi pięknie wyglądać, czuć się i pachnieć. Ty na pewno też! Dlatego firma Oriflame wyszła naprzeciw oczekiwaniu Pań i do oferty dołączyła mnóstwo wspaniałych zapachów. Każdy wybierze coś dla siebie, to pewne. Aby jednak tak się stało, Ty jako Profesjonalny Doradca Kosmetyczny musisz te zapachy zaprezentować. W jaki sposób to zrobić? Do tego niezbędne okazują się próbki (dowiedz się więcej TUTAJ), możesz również wykorzystać karty zapachowe. Jeżeli wychodząc do Klienta, będziesz pachniał/a jednym z zapchów Oriflame, masz DUŻO większą szansę aby sprzedać perfum. Pamiętaj, że Klient widzi Cię i ocenia. Jeżeli pięknie wyglądasz i pięknie pachniesz, Klient podświadomie chce wyglądać tak jak Ty. Aby "skopiować" Twój wizerunek, będzie chciał używać kosmetyków, których Ty używasz! - Kosmetyki pielęgnacyjne dla mężczyzn.
Nie tylko kobiety chcą dobrze wyglądać. Coraz więcej mężczyzn zaczęło dbać o siebie, swój wygląd. Poza tradycyjnymi żelami do kąpieli oraz dezodorantami, coraz częściej używają kosmetyków specjalistycznych. Zobacz, co możesz im zaproponować:
- szampony, odżywki do włosów,
- żele pod prysznic,
- kremy do twarzy na dzień i na noc oraz pod oczy,
- kremy przeciwzmarszczkowe,
- kosmetyki do golenia (pianki, żele)
- akcesoria do golenia,
- kremy do rąk,
- ochronne balsamy do ust (specjalnie przeznaczone do pielęgnacji męskiej),
- dezodoranty,
- perfumy.
Pamiętaj, że podstawą sukcesu jest znajomość kosmetyków, które polecasz!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz