sobota, 16 lutego 2013

Jak podnieść zyski ze sprzedaży? cz.2


W poprzednim poście opisałam jak należy przygotować listę oraz katalogi. Teraz czas na Ciebie!





Po czwarte, WYGLĄD.

To jak wyglądasz idąc do Klienta ma niebagatelne znaczenie. Nie przez przypadek mówi się, że jak Cię widzą, tak Cię piszą.
Wyobraź sobie, że idziesz do restauracji aby zjeść obiad. Wchodzisz i Twoim oczom ukazuje się kelnerka w brudnym stroju, nieumytych włosach, która na dodatek proponuje Ci abyś usiadł/ła przy stoliku, na którym leży obrus z olbrzymią plamą.
Czy w takim wypadku masz ochotę zamówić tam jakieś danie? Czy myślisz tylko o tym, żeby stamtąd uciec?

Wyobraź sobie teraz, że Twoja potencjalna Klientka znalazła się właśnie w takiej sytuacji. Chciałaby kupić jakiś kosmetyk do makijażu oczu, ale osoba u której zamawia kosmetyki przychodzi do niej całkowicie bez makijażu, wygląda tak, jakby dopiero wstała z łóżka. Czy w takiej sytuacji Klientka coś zamówi? Wątpię.

Albo inna sytuacja. Twoja Klientka systematycznie widzi Cię w nieumytych, potarganych przez wiatr włosach. Czy zdecyduje się kupić u Ciebie szampon lub odżywkę do włosów? Myślę, że nie.

A więc jak powinnaś wyglądać idąc do Klienta?
Wcale nie chodzi o to aby nałożyć na twarz wszystkie kosmetyki, jakie znajdują się w Twojej łazience. Masz wyglądać po prostu schludnie. Ubranie ma być czyste i wyprasowane. Najlepiej, aby było w stonowanych kolorach. Nie ubieraj też zbyt krótkiej spódniczki, którą normalnie zakładasz idąc na dyskotekę. Makijaż ma podkreślać Twoją urodę, ewentualnie korygować Twoje niedoskonałości. Rzęsy zdecydowanie nie mogą ociekać od nadmiaru tuszu. Włosy koniecznie muszą być czyste, ładnie ułożone.

Pamiętaj, pierwsze wrażenie pozostanie w pamięci Klienta na bardzo długo, jeśli nie na zawsze. Jeśli podczas pierwszego kontaktu wywrzesz kiepskie wrażenie, później bardzo trudno będzie Ci poprawić swój wizerunek.



Po piąte, OTWÓRZ SIĘ NA LUDZI.

Jeżeli już wyglądasz profesjonalnie i jesteś zaopatrzona/zaopatrzony w dobrze przygotowane katalogi, wystarczy wyjść do ludzi. Czy aby na pewno to takie proste? Pójść i już? 

Przede wszystkim musisz zabrać ze sobą jeszcze jedną NAJWAŻNIEJSZĄ rzecz: UŚMIECH!

Jeżeli chcesz zarabiać dobre pieniądze to po prostu musisz podejść do sprawy profesjonalnie od początku do końca. A więc uśmiech to już połowa sukcesu w zjednaniu sobie Klienta. Z osobami które znasz, pewnie nie będzie problemu.

Ale jak to zrobić w stosunku do obcych ludzi?

Zacznij swoje myślenie od tego, że Katalog to tylko ładna gazetka, z której można kupić dobre kosmetyki. Prezentując ją, dajesz innym ludziom możliwość zapoznania się z ofertą. To tylko tyle i aż tyle. Jeśli chcesz dać katalog obcym osobom w sklepach to zrób to w najprostszy możliwie sposób. 
Ja robię to tak:

Ja: Dzień dobry ! :)
X: Dzień dobry :)
Ja: Zostawiam Pani katalog z Oriflame, będę tu wracać jutro czy pojutrze to wpadnę, ale na okładce jest do mnie numer telefonu i można w każdej chwili zadzwonić !
X: No dobrze, to sobie przejrzymy.
Ja: Dziękuję, do widzenia !

Jak widzisz, to bardzo proste! Całość zajmuje jakieś 20-30 sekund. Chyba, że Klientka zainteresuje się od razu kosmetykami bądź będzie miała jakieś pytania. Ale o to tu chodzi, prawda? :)


Po szóste, SZYBKIE DOSTARCZENIE ZAMÓWIONYCH PRODUKTÓW.

Czyli, jak zostawić po sobie dobre wrażenie?



To, w jakim czasie i w jaki sposób dostarczysz zamówione produkty ma równie duże znaczenie jak wszystkie wcześniejsze punkty.
Nie jest prawdą, że najważniejsze jest zebranie zamówienia i zarobienie pieniędzy. To tylko jednorazowy zysk. Jeżeli jednak chcesz to robić "na poważnie" i mieć stałe źródło dochodu,  po prostu musisz pozostawić po sobie dobre wrażenie

A więc jak to zrobić?
  1. Zamówione produkty musisz dostarczyć jak najszybciej! To absolutna podstawa w tym biznesie. Nikt nie lubi czekać na zamówione produkty 3 tygodnie. I uwierz mi, jeżeli Klientka raz będzie zmuszona czekać na zamówiony tusz tak długi czas, już nigdy więcej niczego u Ciebie nie zamówi.
    Wyobraź sobie, że skończył Ci się właśnie tusz. Idziesz do sklepu i chcesz kupić nowy kosmetyk. Tam sprzedawca mówi Ci, że będziesz musiała poczekać 2-3 tygodnie. Poczekasz czy pójdziesz do innego sklepu? Myślę, że wybierzesz tą drugą opcję. Postaw się teraz w sytuacji Klientki, której kończy się ulubiony żel pod prysznic bądź krem do twarzy. Czy ona chce czekać na nowy produkt kilka tygodni? Nie!

    A więc rób zamówienia kilka razy w katalogu i dostarczaj kosmetyki regularnie!
  2. Zamówione kosmetyki miej zawsze ładnie/estetycznie zapakowane
    W ofercie Oriflame są odpowiednie siateczki (małe i duże) oraz opakowania papierowe. Jedne i drugie sprawdzają się bardzo dobrze. Ja ich używam zależnie od pojemności dostarczanych kosmetyków. Czym produkt cięższy i większy, tym lepiej sprawdzają się solidne siateczki. Jeżeli Klient zamawia np. kredkę do oczu czy tusz do rzęs to w zupełności wystarczy opakowanie papierowe.
    Słyszałam również od innych dobrych sprzedawców, że zamówione produkty (bez względu na wielkość) zapakowują do siateczek a do tego dorzucają próbki w papierowych opakowaniach. Myślę, że to też świetny pomysł.
  3. Dostarczaj Klientom próbki kosmetyków. Do każdego zamówienia dodaj kilka próbeczek (mogą to być wody toaletowe, kremy do twarzy, maseczki, peelingi). Wrzuć je do opakowania z kosmetykami. Poinformuj Klienta, że do zamówienia dodałaś/eś kilka kosmetyków do przetestowania. Jestem pewna, że taka osoba poczuje się wyjątkowa i chętnie sprawdzi czy dany kosmetyk jej odpowiada. Jeśli tak się stanie to przy najbliższej okazji na pewno zamówi u Ciebie dany produkt.


Jeżeli przeczytałaś/eś cały artykuł to zróbmy podsumowanie. Jakie są plusy tego całego planu?
  1. Mamy jasno ustalony plan komu chcemy pokazać katalog, więc nie gorączkujemy się, że "nie mamy nikogo bądź nikt nic nie chce".
  2. Nikogo do niczego nie zmuszamy, wiadomo, że nie wszyscy zamówią ale przynajmniej zapoznają się z ofertą bądź polecą ją innym.
  3. Całość zajmuje nam absolutne minimum czasu, bo pewnie są to osoby z naszego najbliższego otoczenia. Jeżeli idziemy do obcych nam osób, to mamy plan do kogo po kolei, dzięki czemu nie pominiemy nikogo i później nie będziemy musieli do nich wracać.
  4. Statystycznie na 60 osobach można zrobić min 200 PP.
PAMIĘTAJ! Jesteś wizytówką firmy kosmetycznej! Oferujesz naturalne, dobre, szwedzkie kosmetyki! Dlaczego Twoi znajomi nie mieliby kupować właśnie w Twoim sklepie?

3 komentarze:

  1. W moim przypadku na pewno najlepiej sprawdzają się różnego rodzaju programy ułatwiające kierowania firmą. W takim wypadku wiem, że gdy używam oprogramowania https://www.connecto.pl/cdn-xl/ to całość pracy będzie o wiele prostsza i przyjemniejsza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgodzę się z tym jak najbardziej .Trudno jest zarządzać firmą bez pomocy rozwiązań informatycznych jak https://craftware.pl/case-studies/ , a co za tym idzie zyskiwać na sprzedaży. Dlatego jak chcesz podnieść zyski to pomyśl o zainwestowaniu w dobre oprogramowanie

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie to jest chyba cel każdego przedsiębiorcy, ale aby go zrealizować moim zdaniem musimy poznać swojego odbiorcę. Bardzo ciekawie o segmentacji geograficznej napisano w https://push-ad.com/blog/segmentacja-geograficzna-czyli-jak-budowac-swoje-grupy-odbiorcow-w-oparciu-o-dane-lokalne/ oraz to w jaki sposób możemy wtedy budować grupę naszych odbiorców.

    OdpowiedzUsuń